BLOG

Chytrá zeď je skvělá pro brainstormingy i strategické plánování

15. 06. 2016
Chytrá zeď je skvělá pro brainstormingy i strategické plánování

Kreativní agentura INFINITY VISION Creative Agency poskytuje širokou paletu služeb, od vytváření strategických koncepcí značky, přes webdesign a digitální marketing až po tvorbu aplikací. Všechny tyto služby závisejí na kreativitě a originálních nápadech.

Nápady, jejich vytváření, organizace, a uskutečňování jsou alfou a omegou každé kreativní agentury. „Když uvažuji o koncepci nějaké kampaně nebo značky, potřebuju si vše nakreslit a zachytit všechny svoje nápady,“ vysvětluje idea maker INFINITY VISION Creative Agency, Josef Kubínek. „Jako všichni jsem používal flipcharty. Ty mají ale zásadní nevýhodu – jsou malé. Když potřebujete nakreslit velké schéma, musíte jej zmenšit a psát bleškami, které nikdo nepřečte.“

Chytrá zeď pro komfortní tvůrčí práci

Jakmile se tedy idea maker INFINITY VISION Creative Agency poprvé setkal s Chytrou zdí, hned ji do kanceláře nechal nainstalovat. „Už čtyři měsíce ji používám, bez přehánění každý den. A uvažuji, že si ji pořídím i domů, abych měl stejné možnosti pro tvůrčí práci. Chytrá zeď má totiž jeden jediný problém – „zkazí“ pro vás jakékoliv jiné způsoby práce, od papíru po flipcharty,“ dodává Kubínek. „Doma jsem se snažil Chytrou zeď nahradit rozvěšenými papíry po stěnách, ale jediné, čeho jsem dosáhl, byla strhnutá omítka,“ krčí rameny. „Stejně tak jsme se poučili, že neoriginální fixy a hadříky jsou sice levnější, ale výrazně méně kvalitní. A protože klienti si k nám chodí pro nápady, chceme investovat do prostředí, které je inspirativní a podporuje kreativitu – tedy i originální Chytré zdi.“
Kubínek vysvětluje, že při náročné kreativní práci může být každé vyrušení téměř fatální. „Když přijde můza, nechci zápasit s flipchartem a zapisovat své nápady na miniaturní zbytek čistého papíru, nebo zuřivě hledat nepopsaný list v bloku. Chci psát a kreslit a soustředit se na myšlenky, ne na samotný proces psaní.“

Jaké jsou hlavní výhody Chytré zdi pro kreativní agenturu?

Umožňuje se rozmáchnout, doslova i přeneseně, a zaznamenat spoustu nápadů na velkém, přehledném prostoru. „Nemusíme složitě převracet listy na flipchartu, když se chceme k něčemu vrátit,“ upozorňuje office manager Jana Máchová. „A klienti jsou při velkých poradách nadšení a i workshop je díky zdi zajímavější a živější,“ vypočítává další důvody. „A v neposlední řadě nevyhazujeme stovky popsaných papírů,“ dodává.
Kubínek Chytrou zeď používá i pro interaktivní promítání, místo promítací stěny. „Je jednoduché slajd upravovat a doplňovat přímo na zdi, zapojíme tak klienta a další kolegy.“
Dalším využitím jsou brainstormingy, myšlenkové mapy a plánování kampaní. U brainstormingu se pak ukazuje, kdo je vizuální typ. „To jsou ti, kdo se téměř perou o to, aby mohli po stěně malovat – jako například já,“ usmívá se Kubínek. „Potřebuji vše vidět před sebou, kreslit a zachytávat myšlenky v barvách a tvarech, na co největší plochu.“

Chytrá zeď se v INFINITY VISION Creative Agency stala nedílnou součástí týmu – a také jedním z důvodů, proč INFINITY VISION Creative Agency zůstává v kancelářích na pražském Starém městě. „Chtěli jsme se stěhovat – ale Chytrou zeď bychom museli nechat zde. A to já bych asi těžko přenesl přes srdce,“ uzavírá Kubínek.

Chytrá zeď v INFINITY VISION

Plocha: 6 metrů čtverečních, bílá barva na bílé zdi
Instalace: květen 2014
Využití: brainstorming, myšlenkové mapy, promítací plocha, plánování
Největší výhody: velikost, snadnost používání, dokonale se dá smazat
Inovativní využití: Zápisy z porady vyfotíme a klientovi pošleme spolu s přepsaným zápisem v textovém editoru.

Sdílet na: